دكتر خانیكی:

۵ خاصیت شخصیت دکتر قانعی راد، شاخص جایزه انجمن ترویج علم قرار گیرد

۵ خاصیت شخصیت دکتر قانعی راد، شاخص جایزه انجمن ترویج علم قرار گیرد

به گزارش راستابلاگ، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به 5 خاصیت مرحوم دکتر قانعی راد، اظهار داشت: این 5 شاخص دکتر قانعی راد می تواند در فاکتورهای انتخاب برگزیدگان جایزه قانعی راد گنجانده شود که برگزیدگان در این خاصیت ها برجسته باشند.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، دکتر هادی خانیکی در نشست معرفی بیست و پنجمین جایزه ترویج علم مدت دوستی خود با مرحوم دکتر قانعی راد را بیش از ۳۰ سال دانست و اظهار داشت: آخرین دیدار من با ایشان چند ساعت پیش از فوت ایشان در سال ۹۷ بود و از آن زمان همدرد شدیم.
وی با اشاره به اعطای جایزه ای به نام دکتر قانعی راد، اظهار داشت: در انجمن های علمی یکی از فاکتورهای فعالیت با نشاط و پر انرژی، پرداختن به جوایز علمی برای ادامه و انتقال دانش است، چون یکی از امتیازاتی که چنین جوایز علمی دارد، این است که افرادی انتخاب می شوند که کمتر در بده بستان های اعطای جوایز قرار می گیرند.
خانیکی اشاره کرد: بدین جهت انتظار می رود که در خلال این جوایز، توانمندی و خصوصیات افراد دانشمند و محقق به دیگران منتقل شود و همانند دوی امدادی، راه آنها ادامه یابد.
عضو هیات علمی دانشگاه‌ لامه طباطبایی با اشاره به اقدام انجمن ترویج علم در حوزه اعطای جوایز به نام پژوهشگران، تصریح کرد: نمونه آن جایزه ای به نام توران میرهادی است.
خانیکی وصف جایزه ای به نام پژوهشگران و اندیشمندان را شکل درست ساختن سرمشق و الگو توصیف کرد و اظهار داشت: ما یاد گرفتیم که بدنبال الگوی مطلوب باشیم و بدنبال ساختن الگوهای مطلوب هستیم و این الگوها در پروسه زندگی ساخته می شوند.
وی افزود: دکتر قانعی راد ۵ خاصیت مهمی داشت که یکی از آنها خصوصیت علمی ایشان است. وی جامعه شناس مساله شناس بود؛ در عرصه علوم اجتماعی اگر می خواهیم بدون دردسر عمل نماییم، بهتر است بدنبال مساله نرویم و دکتر قانعی راد اندیشمندی مساله محور بود و ایشان روشنفکری اهل گفت و گو بود.
خانیکی، خاصیت دوم دکتر قانعی راد را درخشان بودن وی در همه اضلاع آموزش و پژوهش عنوان نمود و تصریح کرد: در آموزش استاد به روز و در پژوهش یک پژوهشگر معیار محسوب می شد.
این عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی، افزود: خاصیت سوم قانعی راد این بود که خودرا محبوس در محیط دانشگاهی نکرد و در عرصه های عمومی تردد داشت. خاصیت دیگر وی این بود که در عین التزام به حوزه جامعه شناسی بصورت میان رشته ای می اندیشید.
خانیکی اضافه کرد: خاصیت پنجم دکتر قانعی راد این بود که مخاطب نهایی خودرا جامعه می دانست و آخرین تاکیدات ایشان این بود که حرف های اصلی خودرا در مقالات غیر ژورنالی و غیر علمی زده است.
وی اشاره کرد: این ۵ شاخص دکتر قانعی راد می تواند جزء فاکتورهای انتخاب برگزیدگان جایزه قانعی راد گنجانده شود که برگزیدگان از این خاصیت ها برجسته باشند.



1403/03/26
19:29:26
5.0 / 5
250
تگهای خبر: دانشگاه‌ , زندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
لینک دوستان راستابلاگ