میدری مطرح كرد؛

گفتمان عدالت باید در کشور ترویج شود

گفتمان عدالت باید در کشور ترویج شود

به گزارش راستابلاگ، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه گفتمان عدالت باید در کشور ترویج شود، اظهار داشت: ترویج ادبیات عدالت در کشور نیازمند یک فرآیند گفتمانی و رسانه ای است.



به گزارش راستابلاگ به نقل از مهر، احمد میدری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست هم اندیشی تدوین دستورالعمل های اجرایی «پیوست عدالت» که با حضور مدیران اندیشکده ها و محققان این حوزه برگزار شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در رابطه با پیوست عدالت در شهریور ۱۴۰۰ اشاراتی داشتند و در شهریور ۱۴۰۳ در دیدار با هیأت دولت چهاردهم هم تکرار شد.
وی اضافه کرد: به دنبال این هستیم که با استفاده از ظرفیت اسناد بالادستی و قوانین موجود در دولت چهاردهم پیوست عدالت تدوین نماییم. این پیوست باید به روح طرح های ملی در وزارت خانه ها تبدیل گردد.
میدری همینطور اظهار داشت: پذیرش عدالت بعنوان یک اصل نیازمند اینست که چرایی آن درک شود.
وزیر رفاه تصریح کرد: بدون کار رسانه ای و گفتمانی هر تعداد دستورالعمل نوشته شود، امکان دارد نتیجه ای عملی نداشته باشد. میدری اظهار داشت: بحث فقر و نابرابری نباید در ارتباط با مراحل پس از تولید و توزیع موکول گردد. نمی توان ابتدا خلق ثروت کرد و بعد از آن تصمیم گرفت که این ثروت کجا توزیع شود. نگاه درست به عدالت اینست که راه دستیابی به عدالت از آغاز رشد پایدار پیدا نماییم.
وی عنوان کرد: ما در دولت چهاردهم در حوزه آموزش و سلامت اعتقاد به برابری کامل داریم و در دیگر حوزه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی معتقد به برابری فرصت ها هستیم.
میدری تصریح کرد: رشد عدالت محور ۲ بال دارد که باید در کنار یکدیگر حرکت کنند و به موازات یکدیگر پیش بروند. قدم نخست برای دستیابی به رشد عدالت محور، ترویج ادبیات و گفتمان عدالت است، بعد از آن میتوان در قدم بعدی در حوزه های تخصصی متناسب با هر وزارت خانه یک برنامه و پیوست عدالت تهیه کرد.
وی محدودیت اصلی در رفع نابرابری و برگزاری عدالت را قدرت سازماندهی عنوان نمود و اظهار داشت: یکی از موضوعات حوزه برابری، مهاجرت نیروی انسانی است چون که به ازای هر نیروی نخبه ای که مهاجرت می کند هزینه ای از کشورها خارج می شود و از دست می رود که قابل بازگشت نیست.
در این نشست مدیران اندیشکده ها و پژوهشکده ها، نمایندگان مرکز پژوهش های مجلس، انجمن اقتصاد ایران، مرکز پژوهش های اتاق ایران، فعالان رسانه ای و محققان تشکل های مردمی حوزه رفاه اجتماعی، دیدگاه ها، دغدغه ها و راهکارهای خویش را در زمینه تدوین دستورالعمل های اجرایی پیوست عدالت مطرح نمودند.


منبع:

1403/06/14
11:52:52
5.0 / 5
97
تگهای خبر: تخصصی , سازمان , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
لینک دوستان راستابلاگ