رسیدگی به درخواست ۴۹۱۱ نفر در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه

رسیدگی به درخواست ۴۹۱۱ نفر در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه

به گزارش راستابلاگ، مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه اظهار داشت: در دی ماه 1403 تعداد 4 هزار و 911 مورد درخواست در سامانه اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه ثبت شده است.


به گزارش راستابلاگ به نقل از قوه قضائیه، سید علی اصغر رفاهی، درباره ی ملاقات های مردمی انجام شده دردی ماه سال ۱۴۰۳ در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه، اظهار داشت: از رویکرد های واحد پاسخگویی، توجه عمیق تر و بیشتر به جنبه های حقوقی مسایل مطروحه و ارشاد متقاضیان است. واحد ارشاد و معاضدت حقوقی هم اکنون علاوه بر قضات گوناگون مستقر در این اداره کل، یک کارشناس حقوقی ثابت نیز در مجموعه وجود دارد که نسبت به راهنمایی و ارشاد حقوقیِ مراجعین اقدام می کند. وی ادامه داد: درباره ی مراجعان حضوری، نتیجه نامه نگاری ها به استان دریافت و درباره ی مکاتبات صورت گرفته و همین طور پاسخ هایی که از استانها به این اداره کل ارسال می شود و جهت پرهیز از حضور مراجعان، واحد پاسخگویی تلفنی به مردم نیز تعبیه شده است. مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضائیه بیان کرد: در دی ماه ۱۴۰۳ برای ۴ هزار و ۱۲۸ نفر مشاوره حضوری انجام شده و موارد لازم به مراجع قضائی منعکس شده است. رفاهی اضافه کرد: میانگین زمان انتظار برای مکالمه با مشاور بصورت حضوری در این ماه ۱۲ دقیقه بوده است. وی بیان کرد: بمنظور اطلاع رسانی به مراجعان و چگونگی اطلاع آنها از شماره، تاریخ و مرجع ارسال مکاتبه ای انجام شده بابت درخواست آنها، شماره تلفن ۱۲۹، گزینه ۴ درنظر گرفته شده است، مراجعان حداکثر ظرف مدت ۲ هفته از تاریخ مراجعه می توانند با گرفتن این شماره از مکاتبه انجام شده درباره ی درخواست های خود با خبر شده و شماره، تاریخ و نام مرجع مکاتبه شده را دریافت و نسبت به پیگیری درخواست خود اقدام نمایند. مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضائیه اظهار داشت: در دی ماه مجموعاً تعداد ۱۱۸۶ مورد تماس تلفنی (به مدت زمان ۲ هزار و ۴۰۷ دقیقه مکالمه) با این اداره کل برقرار شده و شماره و تاریخ نامه ارسالی و مرجع دریافت کننده درخواست به متقاضیان اعلام شده است. رفاهی اضافه کرد: در ماه های اخیر و در پی همکاریهای گسترده ی مراجع قضائی (به ویژه شهرستان ها) و نهادهای تابعه با اداره کل ارتباطات مردمی درباره ی ارجاعات سامع، بطور مرتب پاسخ های مختلفی مربوط به درخواست های مردمی از این مراجع دریافت می شود که این پاسخ ها توسط کارشناسان بخش سامع، ملاحظه و در صورت لزوم کل یا بخشهایی از پاسخ دریافتی به اطلاع متقاضی رسانده می شود. وی بیان کرد: در دی ماه ۱۴۰۳ تعداد ۴ هزار و ۹۱۱ مورد درخواست در سامانه اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضائیه (سامع) ثبت شده است. مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضائیه، اظهار داشت: روزانه علاوه بر اداره پاسخگویی، تعدادی افراد خواهان ملاقات با مدیرکل ارتباطات مردمی هستند که از آن اداره به دفتر مدیریت هدایت می شوند. در همین زمینه مدیر کل ارتباطات مردمی از ساعت ۷ بامداد الی ۱۷ فقط به ملاقات و دیدار مردمی می پردازد. همین طور برای برخی افراد اقدام فوری یا اقناع حقوقی لازم است که به فراخور به معاون مدیرکل یا سایر ادارات زیرمجموعه هدایت می شوند. علاوه بر این، به طور معمول نمایندگان تجمع کنندگان نیز جهت پیگیری خواسته خویش مراجعاتی داشته که به اداره ارتباطات و ملاقات ها مراجعه می کنند. رفاهی بیان کرد: تعداد افراد ملاقات شده توسط مدیرکل ۵۲۸ نفر، معاون مدیرکل ۹۷ نفر، رییس اداره ارتباطات و ملاقات ها ۱۲۰ نفر، رییس اداره بررسی و ارشاد قضائی ۳۴۰ نفر، رییس اداره پیگیری و رسیدگی به گزارشات ۱۳ نفر، رییس اداره پاسخگویی ۱ هزار و ۹۰ نفر که در مجموع ۲ هزار و ۱۸۸ نفر ملاقات شده اند. وی اظهار داشت: قضات مستقر در اداره پاسخگویی نیز به تعداد ۱ هزار و ۸۸۷ درخواست های مردمی ارجاع شده رسیدگی کردند. همین طور توسط یکی از کارشناسان حقوقی مستقر در اداره پاسخگویی نیز تعداد ۴۰۹ مورد ارشاد قضائی صورت گرفت.


منبع:

1403/11/25
14:00:49
5.0 / 5
70
تگهای خبر: مشاوره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳