هشتاد و نهمین فضاپیمای باری روسیه به ایستگاه فضایی رفت

هشتاد و نهمین فضاپیمای باری روسیه به ایستگاه فضایی رفت

راستابلاگ: روسیه 89 امین فضاپیمای باری پروگرس را به ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب کرد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، این پرتاب در ساعت ۲۳: ۲۰ به وقت منطقه زمانی شرقی در روز چهارشنبه (۰۶: ۵۰ بامداد پنجشنبه به وقت ایران) انجام شد.
به نقل از اسپیس، فضاپیمای باری پروگرس MS-28 از پایگاه فضایی بایکونور روسیه در قزاقستان بر فراز یک موشک سایوز پرتاب شد.
این فضاپیما با نزدیک به سه تُن غذا، تجهیزات علمی و سایر تجهیزات برای فضانوردان به سمت ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب شد.
مقرر است این فضاپیما روز شنبه به این لابراتوار مداری برسد و در ساعت ۱: ۵۶ بامدادان به وقت منطقه زمانی شرقی (۰۹: ۲۶ به وقت ایران) به محل اتصال ماژول زیوزدا (Zvezda) متصل شود.
این ماژول، توسط فضاپیمای باری MS-26 (۸۷P) تا روز دوشنبه شب اشغال بود، تا این که بعد از شش ماه اقامت از ایستگاه فضایی بین المللی خارج شد و به سمت جو زمین آمد.
هم اکنون در ایستگاه فضایی دو فضاپیمای باری به اسامی MS-27 (۸۸P) و سیگنوس NG-21 پارک شده اند و سه کشتی سرنشین دار که یک سایوز روسی، یک کرو دراگون اسپیس ایکس و یک استارلاینر بوئینگ هستند نیز به این ایستگاه متصل شده اند.
استارلاینر برای اقامتی یک هفته ای در روز ۶ ژوئن به ایستگاه فضایی بین المللی رسید، اما همچنان در مدار باقی مانده است برای اینکه مهندسان درحال عیب یابی مشکلات مربوط به پیشرانه های سیستم کنترل آن هستند.


1403/05/27
10:20:11
5.0 / 5
241
تگهای خبر: بین المللی , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
لینک دوستان راستابلاگ