یکی از بزرگترین معادن الماس جهان، ۴ و دو دهم میلیون کیلووات انرژی پاک تولید می کند

یکی از بزرگترین معادن الماس جهان، ۴ و دو دهم میلیون کیلووات انرژی پاک تولید می کند

به گزارش راستابلاگ، یکی از بزرگ ترین معادن الماس جهان مصرف گازوئیل در معدن دیاویک(Diavik) را یک میلیون لیتر در سال می کاهد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، در روزگاری که صنایع معدنی در افزایش انتشار کربن در سراسر دنیا نقش دارند، یک معدن الماس در کانادا آغاز به تولید انرژی پاک کرده است. هدف این تلاش کاهش انتشار کربن و هدایت صنعت به سمت انرژی پاک است.
به نقل از آی ای، ریو تینتو(Rio Tinto)، یک شرکت معدنی است که از نیروگاه خورشیدی برای تولید انرژی پاک در معدن الماس دیاویک استفاده می نماید.
این شرکت معدنی نصب نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۳.۵ مگاوات خویش را در مناطق شمال غربی کانادا تکمیل کرده است. این پروژه همینطور بزرگترین نیروگاه خورشیدی خارج از شبکه کشور در سرتاسر کانادا است.
این تاسیسات مصرف گازوئیل در دیاویک را یک میلیون لیتر در سال می کاهد و دارای ۶۶۲۰ صفحه خورشیدی است که ادعا می شود این تاسیسات سالانه ۴.۲ میلیون کیلووات ساعت انرژی خورشیدی تولید می کنند.
همینطور انتشار گازهای گلخانه ای(GHG) را تا ۲۹۰۰ تُن می کاهد. این قابل مقایسه با حذف ۶۳۰ خودرو از جاده در هر سال است.
این نیروگاه خورشیدی تا ۲۵ درصد از برق معدن را در طول فرایند بسته شدن آن تا سال ۲۰۲۶ تأمین می کند و انرژی را از نور خورشید و همینطور از نور منعکس شده از برف تولید می کند.
متیو برین(Matthew Breen)، مدیر عملیات معدن، تصریح کرد که بزرگترین نیروگاه خورشیدی خارج از شبکه در شمال کانادا، آخرین تعهد شرکت به محیطی است که مردم در آن زندگی و کار می کنند.
دیاویک اضافه کرد: ما مفتخریم که راه را برای پروژه های انرژی تجدیدپذیر در مقیاس بزرگ در شمال کانادا رهبری می نماییم.
گروه ریو تینتو، شرکت چند ملیتی بریتانیایی-استرالیایی، درحال پیشرفت قابل توجهی در ابتکارات کربن زدایی در سراسر دنیا است. این شرکت می خواهد تا سال ۲۰۳۰ انتشار گازهای گلخانه ای را تا ۵۰ درصد کم کند و تا سال ۲۰۵۰ به انتشار صفر خالص کربن در کل عملیات خود برسد.
ساخت این معدن در سال ۲۰۰۰ شروع شد. این معدن در فاصله ۱۸۶ مایلی شمال شرقی یلونایف(Yellowknife) قرار دارد و از سه لوله کیمبرلیت(kimberlite) تشکیل شده است. این معدن در جزیره ای به مساحت ۲۰ کیلومتر مربع در زیر آب های لاک دو گراس(Lac de Gras) قرار دارد. ساخت این معدن در سال ۲۰۰۰ شروع شد و تولید تجاری الماس خام معدن در ژانویه ۲۰۰۳ آغاز گشت.



منبع:

1403/07/03
13:05:08
5.0 / 5
1997
تگهای خبر: زندگی , شركت , صنایع
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳