عرضه گزارشی از فعالیتهای اقیانوس شناسی ایران در ‏IOC‏

عرضه گزارشی از فعالیتهای اقیانوس شناسی ایران در ‏IOC‏

به گزارش راستابلاگ، با حضور ایران در کمیسیون بین دولتی اقیانوس شناسی یونسکو، گزارشی از فعالیتهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه علوم دریایی و اقیانوسی عرضه شد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، دکتر مرتضی توکلی، رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی در «پنجاه و هفتمین نشست شورای ‏اجرایی کمیسیون بین دولتی اقیانوس شناسی یونسکو» در مقر یونسکو ‏در شهر پاریس شرکت کرد.
در این جلسه بین المللی، دکتر توکلی به ‏نمایندگی ‏از جمهوری اسلامی ایران، ‏گزارشی از فعالیتهای جمهوری اسلامی ایران در ‏حوزه ‏علوم دریایی، اقیانوسی و جوی را عرضه کرد.‏
کمیسیون بین دولتی اقیانوس شناسی یونسکو (‏IOC‏) مهم ترین نهاد بین المللی در زمینه ‏علوم ‏اقیانوسی ‏محسوب می شود. این کمیسیون به دنبال قطعنامه ۳۱/۲ جلسه یازدهم کنفرانس ‏عمومی ‏یونسکو ‏تاسیس شد و اولین جلسه خویش را در یونسکو در پاریس از ۱۹ تا ۲۷ اکتبر ۱۹۶۱ ‏تشکیل ‏داد و در ‏همان جلسه ۴۰ کشور به عضویت این کمیسیون درآمدند.
به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی، ساختار ‏IOC‏ متشکل ‏از ‏کشورهای عضو ‏کمیسیون و شورای اجرایی و دبیرخانه و تعدادی زیرمجموعه است و دبیرخانه ‏آن ‏در پاریس، ‏فرانسه مستقر است. هم اکنون ۱۵۰ کشور در ‏IOC‏ عضو هستند که از میان آن‏ها ‏‏۴۰ کشور ‏عضو شورای اجرایی این کمیسیون هستند. نشست شورای اجرایی ‏IOC‏ به صورت ‏سالیانه برگزار می گردد.‏ پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی مرجع ملی کمیسیون بین دولتی ‏اقیانوس شناسی ‏یونسکو ‏است و رئیس این پژوهشگاه بعنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در ‏نشست های آن مشارکت فعال دارد.‏




منبع:

1403/04/10
10:21:39
5.0 / 5
257
تگهای خبر: بین المللی , شركت , نمایندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳