موسوی پور خبر داد؛

تخفیف برای جرایم غیر حادثه ساز با پیشنهاد پلیس راهور

تخفیف برای جرایم غیر حادثه ساز با پیشنهاد پلیس راهور

به گزارش راستابلاگ، رئیس پلیس راهور پایتخت اظهار داشت: در هفته فراجا، برخی جرایم غیر حادثه ساز بر مبنای پیشنهاد پلیس راهور و تأیید مراجع قضایی بخشیده یا تخفیف داده خواهند شد.



سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار مهر با عنایت به هفته فراجا بخشودگی جرایم رانندگی یا نصف شدن اظهار نمود: آن چه برای ما و قوانین در ارتباط با ترافیک مهم می باشد، رعایت کامل مقررات است. در هر شرایطی، اگر این قوانین رعایت شوند، شاهد کاهش تخلفات خواهیم بود. خیلی از تراکم ها و ترافیک هایی که در سطح شهر رخ می دهند، ناشی از توقفات مجاز نمی باشد.
وی اضافه کرد: اگر این تخلفات رخ ندهند، مبحث بخشش جرایم هم مطرح نخواهد شد، چون که اساساً جریمه ای وجود ندارد. انتظار می رود که شهروندان قوانین را رعایت نمایند تا احتیاجی به بخشش جرایم نباشد. برخی تخلفات، مانند عبور از چراغ قرمز و سرعت غیرمجاز، غیرقابل بخشش هستند، چونکه این تخلفات حادثه سازند و می توانند عواقب غیرقابل جبرانی داشته باشند.
سرهنگ موسوی پور اظهار داشت: بر مبنای دستور مراجع بالاتر می توانیم برخی تخلفات که حادثه ساز نیستند و به علت غفلت رخ داده اند، مورد بخشش قرار دهیم. اما تخلفاتی مانند عبور از چراغ قرمز یا سرعت غیر مجاز کاملا آگاهانه انجام می شوند و بخشیدنی نیستند. تخلفات ناشی از بی احتیاطی مانند نبستن کمربند ایمنی با غفلت تفاوت دارند.
رئیس پلیس راهور پایتخت اظهار داشت: در هفته فراجا، برخی جرایم غیر حادثه ساز بر مبنای پیشنهاد پلیس راهور و تأیید مراجع قضایی بخشیده یا تخفیف داده خواهند شد.


منبع:

1403/07/18
09:31:15
5.0 / 5
95
تگهای خبر: گفتگو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲