اجرای بزرگترین برداشت ژئوفیزیک هوابرد در پهنه نایین اصفهان

اجرای بزرگترین برداشت ژئوفیزیک هوابرد در پهنه نایین اصفهان

راستابلاگ: به گزارش راستابلاگ، رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی اعلام نمود: بزرگترین برداشت ژئوفیزیک هوابرد تاریخ سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در پهنه نایین اصفهان شروع می شود.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا شهیدی در مورد کارها و دستاوردهای این سازمان در طرح تحول زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، اظهار داشت: طرح تحول زمین شناسی در مهرماه سال ۱۴۰۰ در خراسان جنوبی شروع شد. هدف از انجام طرح تحول بررسی و مطالعه حدود ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع از کشور بوده که هم اکنون حدود ۳۰ درصد از این مقدار یا مورد بررسی قرار گرفته یا جهت بررسی و مطالعه در دستور کار ما است که امیدواریم تا پایان برنامه ۵ ساله هفتم بتوانیم به این امر نائل شویم.
وی با اشاره به اینکه اکتشاف بطور کامل در این مناطق در حال انجام می باشد، اشاره کرد: در هر منطقه ای که کار اکتشافی به انجام می رسد، در سه لایه زمین شناسی، زمین شناسی اقتصادی و ژئوشیمی برداشت ها به انجام می رسد، در کنار آن ژئوفیزیک هوابرد نیز در حال انجام می باشد که نتایج بسیار خوبی را در حوزه اکتشاف ذخایر پنهان داشتیم.
شهیدی اضافه کرد: هم اکنون منطقه بردسکن-سبزوار به عنوان تازه ترین منطقه ای است که در طرح تحول در پهنه خراسان رضوی است که امیدواریم بتوانیم مطالعات و برداشت های مربوط به این پهنه را تا انتهای سال انجام دهیم.
رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی با اشاره به اینکه مطالعه پهنه نایین را به زودی با مشارکت بخش خصوصی شروع خواهیم کرد، اشاره کرد: بزرگترین برداشت ژئوفیزیک هوابرد تاریخ این سازمان با حدود ۱۶۰ هزار کیلومتر خطی در دشت و کوه در پهنه نایین طی ماه های آتی شروع خواهد شد.
وی با اعلان اینکه در برنامه هفتم توسعه هدف گذاری رشد ۱۳ درصدی سالیانه بخش معدن انجام شده که این امر نیاز به سرمایه گذاری دارد، اشاره کرد: ایران دارای ظرفیتهای زمین شناسی و اکتشافی با ذخایر متنوع معدنی است که باید از این ظرفیت ها در راستای جذب سرمایه گذاری ها بهره برد.
به نقل از روابط عمومی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، شهیدی با اعلان اینکه معادن باید به سمت استفاده از فناوریهای جدید حرکت کنند، اضافه کرد: یکی از مؤلفه های توسعه بخش معدن، به کارگیری فناوری های پیشرفته مطابق با استانداردهای جهانی در روش های نوین اکتشاف، استخراج، بهره برداری و صنایع معدنی است.
به گفته ی ایشان، وجود شرکت های دانش بنیان و متخصصان نخبه کشور برای حل مشکلات یا افزایش بازدهی کارهای معدنی بسیار لازمست، ضمن این که باید از آخرین تجهیزات به روز در عرصه معدن نیز بهره برد.



منبع:

1403/07/13
11:37:20
5.0 / 5
104
تگهای خبر: سازمان , شركت , صنایع , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳