با همكاری سازمان زمین شناسی صورت می گیرد

برگزاری نشست تخصصی تنوع زمین شناختی با شعار محافظت از گذشته، پایداری آینده

برگزاری نشست تخصصی تنوع زمین شناختی با شعار محافظت از گذشته، پایداری آینده

به گزارش راستابلاگ، نشست تخصصی ژئودایورسیتی (تنوع زمین شناختی)، با شعار محافظت از گذشته، پایداری آینده روز ۱۶ مهرماه ۱۴۰۳ بمناسبت روز جهانی ژئودایورسیتی برگزار می گردد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، دکتر نازنین بدری، مدیر پژوهش و مسؤول مطالعات ژئوپارک سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در رابطه با این نشست توضیح داد: ژئو دایورسیتی یار خاموش تنوع زیستی و هچنین توسعه پایدار می باشد که در واقع پایه و اساس تمام فعالیتها روی کره زمین است و حفاظت آن باید در راس اهداف کشورها قرار گیرد، چونکه محافظت از پدیده های زمین شناختی متنوع که قابلیت های مختلف دارد، سبب تنوع زیستی و تنوع فعالیتها در کره زمین شده و بر تنوع فرهنگی هم اثر می گذارد.
وی افزود: ازاین رو ارج نهادن به این روز و توجه به حفاظت زمین شناختی بسیار ضروری بوده و ضروری است توجه بیشتری به آن شود و برگزاری نشستی در این روز سبب توجه مردم، مسؤولان و تصمیم سازان به اهمیت تنوع زمین شناختی در توسعه پایدار می شود.
از سال ۲۰۲۱ روز ۶ اکتبر توسط یونسکو و با همکاری کشورهای عضو سازمان ملل و نهادها و انجمن های بین المللی و ملی، روز ژئودایورسیتی اعلام شده است.
به نقل از سازمان زمین شناسی، این نشست با همکاری سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، انجمن ایرانی ژئومورفولوژی و مؤسسه جغرافیایی دانشگاه‌ هران روز ۱۶ مهر در محل دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران برگزار می گردد و برنامه آن بزودی به اطلاع علاقه مندان می رسد.


1403/06/27
11:00:17
5.0 / 5
382
تگهای خبر: بین المللی , تخصصی , دانشگاه‌ , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
لینک دوستان راستابلاگ