تولید پلاستیکی که ۲۰۰ برابر از فولاد محکم تر است

تولید پلاستیکی که ۲۰۰ برابر از فولاد محکم تر است

راستابلاگ: به گزارش راستابلاگ، دانشمندان به گزینه بهتری برای مقابله با افزایش زباله های پلاستیکی در سراسر دنیا دست یافته اند. تعدادی از پژوهشگران روشی ابداع کردند که به سادگی میکروپلاستیک ها را به ماده ای سخت تر از الماس تبدیل می کند و تقاضای فزاینده ای در صنایع مختلف دارد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، محققان میکروپلاستیک ها را به گرافن تبدیل کردند که می تواند برای چندین کاربرد همچون ساخت سنسورهای مختلف و تصفیه آب استفاده گردد.
به نقل از آی ای، حدودا از ۳۰ میلی گرم میکروپلاستیک میتوان پنج میلی گرم گرافن در عرض یک دقیقه تولید کرد. دکتر عادل ظفر از دانشگاه‌ یمز کوک می گوید: این میزان تولید به صورت قابل توجهی بالاتر از آن چیزی است که پیش از این به دست آمده است و جایگزینی ساده تر و سازگار با محیط زیست برای روش های فعلی عرضه می دهد.
میکروپلاستیک ها به علت ماهیت تجزیه ناپذیر و نامحلول در آب بدنام هستند.
بعضی از زباله های پلاستیکی به قطعات کوچکتر تجزیه می شوند، که اغلب به اندازه چند میکرون می رسند و تهدیدی برای ماهی ها، حیوانات و انسان ها به شمار می روند.
محققان تاکید کرده اند که خصوصیت های میکروپلاستیک ها آنها را قادر می سازد تا آلاینده های آلی را جذب کنند و زمانیکه در آب قرار گرفتند، در نهایت در زنجیره غذایی دریایی و انسانی ادغام شوند.
بازیافت میکروپلاستیک ها با چالش های مهمی مواجه می باشد.
بازیافت میکروپلاستیک ها به علت فرآیندهای جداسازی، کار فشرده و هزینه های بالا با چالش های قابل توجهی مواجه می باشد.

میکروپلاستیک ها به گرافن تبدیل شدند

محققان بطری های پلاستیکی را به میکروپلاستیک تبدیل کردند و سپس از یک روش جدید برای تبدیل زباله ها به گرافن استفاده کردند. گرافن یک ماده کربنی با ضخامت یک اتم است که سخت تر از الماس بوده و ۲۰۰ برابر قویتر از فولاد و پنج برابر سبک تر از آلومینیوم است که استفاده از آن در چندین صنعت، رو به رشد بوده است.
این پژوهش نه تنها پیشگام در ایجاد رویکرد جدیدی برای سنتز گرافن است، بلکه به هدف گسترده تر کاهش اثرات نامطلوب آلودگی میکروپلاستیک بر اکوسیستم های ما کمک می نماید.


1403/05/26
14:30:55
5.0 / 5
238
تگهای خبر: دانشگاه‌ , سیستم , صنایع , محیط زیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
لینک دوستان راستابلاگ