راکت لب یک ماهواره خصوصی رصد زمین را به مدار پرتاب کرد

راکت لب یک ماهواره خصوصی رصد زمین را به مدار پرتاب کرد

به گزارش راستابلاگ، ماهواره ژاپنی رصد زمین با موشک «الکترون» شرکت «راکت لب» راهی مدار زمین شد.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، شرکت «راکت لب»(Rocket Lab) روز دوم اوت یک ماهواره رادار رصد زمین را به مدار پرتاب کرد.
به نقل از اسپیس، یک موشک «الکترون»(Electron) در ساعت ۱۲: ۳۹ پس از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی از پایگاه پرتاب راکت لب در نیوزیلند بلند شد. این پرتاب ابتدا برای روز سه شنبه ۳۰ ژوئیه در نظر گرفته شده بود اما آب وهوای بد آنرا چند روز به تعویق انداخت.
الکترون یکی از ماهواره های رادار دیافراگم مصنوعی «استریکس»(Strix) شرکت ژاپنی «سینسپکتیو»(Synspective) را به مدار پایین زمین برد. راکت لب در توضیح مأموریت نوشت: شبکه ماهواره ای سینسپکتیو برای عرضه تصاویری طراحی شده است که می توانند تغییرات سطح زمین را در سطح میلی متری از فضا نشان دهند.
این شبکه ماهواره ای درحال گسترش از راه ۱۶ پرتاب موشک الکترون ساخته خواهد شد که پنج مورد از آنها حالا انجام شده اند.
در این مأموریت همه چیز مطابق برنامه پیش رفت. ماهواره استریکس حدود ۵۷ دقیقه بعد از پرتاب در یک مدار دایره ای واقع در ۵۴۳ کیلومتری زمین مستقر شد. این نهمین پرتاب راکت لب در سال ۲۰۲۴ و پنجاه و یکمین مأموریت این شرکت به صورت کلی بود.
راکت لب درحال کار کردن روی مرحله نخست موشک الکترون ۱۸ متری قابل استفاده مجدد است. بعنوان مثال، این شرکت در چندین مأموریت پیشین، تقویت کننده ها را از اقیانوس بیرون آورده و حتی یک موتور را باردیگر به جریان انداخته است.
ظاهرا چنین فعالیتهایی برای این مأموریت جدید برنامه ریزی نشده بود. در شرح مأموریت راکت لب چیزی در رابطه با بیرون آوردن تقویت کننده ذکر نشده و در جریان پخش اینترنتی هم در رابطه با آن صحبت نشده است.


1403/05/14
16:40:19
5.0 / 5
256
تگهای خبر: اینترنت , شركت , ماهواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
لینک دوستان راستابلاگ