المپیک تابستانی در فضا برگزار شد!

المپیک تابستانی در فضا برگزار شد!

راستابلاگ: راستابلاگ: فضانوردان حاضر در «ایستگاه فضایی بین المللی» با بلند کردن مشعل نمادین المپیک و انجام دادن حرکات ورزشی، این رویداد را جشن گرفتند.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، هیجان شروع بازی های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ به فضا هم رسیده است.
به نقل از اسپیس، ۶ فضانورد ناسا که هم اکنون در «ایستگاه فضایی بین المللی» زندگی می کنند، مینی المپیک خودرا به مناسبت شروع این بازی ها در پاریس، در ایستگاه فضایی برگزار کردند.
ناسا در یک ویدئوی دو دقیقه ای، یک نگاه اجمالی را به کوشش های بی نظیر فضانوردان داشته است. این نمایش با عبور یک مشعل المپیک شروع می شود که در اصل ماکت مشعل است برای اینکه حریق در ایستگاه فضایی بین المللی، یک مشکل جدی شمرده می شود. مشعل از «ژانت اپس»(Jeanette Epps) تا «مایک بارت»(Mike Barratt)، «سونی ویلیامز»(Suni Williams)، «تریسی کالدول دایسون»(Tracy Caldwell Dyson) و «بوچ ویلمور»(Butch Wilmore) دست به دست می شود.
سپس، هر کدام از فضانوردان برای رویدادهای خود آماده می شوند. برای مثال، اپس و ویلیامز دست های خودرا تکان می دهند. ویلمور بالاتنه خودرا کش می دهد و سپس با مکیدن یک گوی آب که در نزدیکی سرش شناور است، تشنگی خودرا برطرف می کند.
بعد از آن، بازی های مداری شروع می شوند. بارات یک دیسک را پرتاب می کند و ویلمور یک توپ تولید شده از چسب نواری را می اندازد. ویلیامز و «متیو دومینیک»(Matthew Dominick) حرکات ژیمناستیک انجام می دهند و اپس در راهروی ایستگاه فضایی بین المللی به سرعت می دود. دایسون کمی پاورلیفتینگ انجام می دهد و میله ای را بالا می برد که ویلمور و بارت آنرا نگه می دارند.
فضانوردان با فرستادن یک پیام صمیمانه به ورزشکاران بیست و سومین المپیک، این رویداد را به انتها رساندند.
دومینیک در آخر ویدیو در صورتیکه پنج فضانورد دیگر ناسا در کنار او هستند، می گوید: طی چند روز گذشته در ایستگاه فضایی بین المللی، ما وانمود می کردیم که ورزشکاران المپیک هستیم. البته ما از مزیت بی وزنی برخوردار بودیم. ما نمی توانیم تصور نماییم چقدر دشوار است که یک ورزشکار در سطح جهانی، ورزش های خودرا تحت نیروی جاذبه واقعی انجام دهد.

1403/05/07
12:45:21
5.0 / 5
263
تگهای خبر: بین المللی , زندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
لینک دوستان راستابلاگ