اعلام تاریخ جدید پیاده روی فضایی لغو شده

اعلام تاریخ جدید پیاده روی فضایی لغو شده

به گزارش راستابلاگ، ناسا اعلام نموده که پیاده روی فضایی لغوشده هفته گذشته به علت راحت نبودن لباس، روز ۲۴ ژوئن صورت خواهد گرفت.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، ناسا تاریخ جدیدی را برای پیاده روی فضایی برگزیده است که آخر هفته گذشته به علت راحت نبودن لباس فضایی به تعویق افتاده بود.
به نقل از اسپیس، «تریسی دایسون»(Tracy Dyson) و «مت دومینیک»(Matt Dominick) فضانوردان ناسا قرار بود در روز ۱۳ ژوئن، نودمین پیاده روی فضایی خویش را بیرون از «ایستگاه فضایی بین المللی» انجام دهند و حدودا یک ساعت قبل از تماس برای لغو آن، بیشتر لباس های فضایی خویش را پوشیده بودند.
«دانا وایگل»(Dana Weigel)، مدیر برنامه ایستگاه فضایی بین المللی ظرف یک تماس مطبوعاتی در روز سه شنبه، ۱۸ ژوئن اظهار داشت: وقتی مت لباس را پوشید، کمی احساس ناراحتی کرد. ما نتوانستیم مشکل را در آن روز حل نماییم و این سبب شد که پیاده روی فضایی بمحض آغاز شدن لغو شود و به علت وجود احتمال خطر برای ایمنی فضانوردان ناتمام بماند.
حالا دایسون مقرر است پیاده روی فضایی را در روز ۲۴ ژوئن انجام دهد، اما این دفعه با «مایک بارات»(Mike Barratt) فضانورد ناسا همراه خواهد بود.
پیاده روی لغوشده، نخستین مورد از یک مجموعه پیاده روی فضایی بود که برای تابستان سال جاری برنامه ریزی شده اند، اما تاخیر پیش آمده به این معناست که خدمه مأموریت «اکسپدیشن ۷۱»(Expedition 71) حالا باید کار را تنها طی دو پیاده روی فضایی تکمیل کنند. به قول وایگل، تأمین اکسیژن ایستگاه برای سه پیاده روی فضایی اختصاص داده شده بود، اما در طول آماده سازی خدمه طی هفته گذشته حدودا یک مخزن کامل اکسیژن مصرف شد.
وایگل اظهار داشت: در مورد تغییر ایجادشده از دومینیک به بارات باید بگویم که ناسا پیش تر برای بیرون رفتن بارات برنامه ریزی کرده بود. ازاین رو ما یک لباس برای او آماده کردیم. ما به این نتیجه رسیدیم که منطقی به نظر می آید از تریسی و مایک در این مجموعه پیاده روی فضایی استفاده نماییم.
دایسون و بارات در روز ۲۴ ژوئن وظایف برنامه ریزی شده برای پیاده روی فضایی هفته گذشته را تکمیل خواهند کرد که شامل بازیابی جعبه ارتباطی صدمه دیده و پاک کردن سطوح بیرونی ایستگاه به منظور جمع آوری نمونه برای مطالعه ریزارگانیسم ها در محیط ریزگرانش شدید هستند. دومین پیاده روی فضایی این مجموعه که برای روز دوم ژوئیه برنامه ریزی شده است، روی جایگزینی مجموعه ژیروسکوپ ایستگاه، جابه جایی یک آنتن و تکمیل کارهای مقدماتی برای پیشرفت های بعدی «طیف سنج مغناطیسی آلفا»(AMS) تمرکز خواهد داشت.
پیاده روی فضایی دایسون و بارات برای روز ۲۴ ژوئن ساعت هشت بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی برنامه ریزی شده است و به صورت زنده در صفحه اسپیس و وبسایت رسمی ناسا پوشش داده خواهد شد.



1403/04/01
13:36:16
5.0 / 5
244
تگهای خبر: بین المللی , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳