درخشش عجیبی که پس از نیمه شب در آسمان ظاهر می شود

درخشش عجیبی که پس از نیمه شب در آسمان ظاهر می شود

راستابلاگ: اگر می خواهید بار دیگری که خورشید به سمت سیاره ما تشعشاتی پرتاب می کند آماده باشید و شفق را ببینید، ممکنست بخواهید نوع جدیدی از درخشش آسمانی که بتازگی کشف شده است را نیز بشناسید.


به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، این پدیده کوتاه مدت فقط پس از نیمه شب ظاهر می شود و بنظر می رسد معکوس چیزی است که چند سال پیش مشاهده شد.
به نقل از نیواطلس، شفق قطبی یکی از دیدنی ترین پدیده های طبیعی است که می توانیم ببینیم، اما به رغم نگاه های فراوان به آنها برای هزاران سال، بنظر می رسد که تعدادی از پدیده ها هنوز هم ممکنست بدون شناسایی شدن از دید پنهان شوند. در سال ۲۰۱۷، یک رگه ارغوانی که در تصاویر گروه آلبرتا آرورا چیزرز ثبت شده بود، یک نوع کاملا متفاوت به نام رانش یونی زیر شفقی را نشان داد. در آن زمان به شوخی با نام مستعار «استیو» شناخته شد، قبل از این که با مهندسی معکوس بصورت کلمه مخفف افزایش سرعت انتشار حرارتی قوی در بیاید.
در بررسی دقیق تر، مشخص شد که استیو از یک جریان گاز با جریان سریع تشکیل شده است که تا دمای زیاد گرم می شود. همیشه درحال حرکت به سمت غرب است و تنها قبل از نیمه شب دیده می شود، اما دانشمندان گمان می کردند که پدیده مشابهی می تواند بعد از نیمه شب رخ دهد و به سمت شرق جریان یابد.
مطمئنا، این جریان خلاف استیو ممکنست حالا در داده های ایستگاه تحقیقاتی Ramfjordmoen در قطب شمال نروژ کشف شده باشد. تصویری از ۲۸ دسامبر ۲۰۲۱، حاوی یک رگه بنفش شفاف بود که حدود ۱۰۰۰ کیلومتر(۶۲۰ مایل) امتداد داشت که پس از نیمه شب ظاهر شده بود.
تعدادی از ماهواره های اسوارم(Swarm) آژانس فضایی اروپا توانستند شرایط قسمت ارغوانی این پدیده را قبل، حین و پس از ظهور آن اندازه گیری کنند. این نشان داد که یون ها احتمالاً به سمت شرق جریان دارند.
هنوز نام رسمی به دوقلوی اواخر شب استیو داده نشده است.




منبع:

1403/03/22
10:52:13
5.0 / 5
215
تگهای خبر: ماهواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
لینک دوستان راستابلاگ