فیلم های نوروزی چند نفر را به سینماها کشانده اند؟
بااینکه آمار فروش برخی فیلم های توروزی میلیاردی شده، اما هفت فیلم اکران نوروزی تا حالا توانسته اند در مجموع فقط حدود 200 هزار نفر تماشاگر را به سینما بکشانند.
به گزارش راستابلاگ به نقل از ایسنا، اکران فیلم های نوروزی در دو مقطع با فاصله یک هفته از هم شروع شد و از تاریخ ۱۸ اسفند سال ۱۴۰۰ سه فیلم «قدغن»، «موقعیت مهدی» و «گل به خودی» روی پرده رفتند و چهار فیلم «روز صفر»، «مرد بازنده»، «سگ بند» و «شادروان» نیز از ۲۵ اسفند اکران شدند، اما بیشتر آنها در طول این مدت فروش موفقی نداشتند در صورتیکه اکران نوروزی به زعم خیلی از اهالی سینما حدودا بهترین نوبت اکران سال شمرده می شود.
بر طبق آمار سامانه مدیریت فروش و اکران (سمفا) تا ظهر چهارشنبه، سوم فرودین ۱۴۰۱ هفت فیلم نوروزی حدود ۲۰۷ هزار نفر مخاطب داشته اند و پرفروش ترین فیلم هم فعلا کمدی «سگ بند» به کارگردانی مهران احمدی است.
«سگ بند» که نام آن از یکی از فنون کشتی گرفته شده، با ۶۴، ۹۲۶ نفر تماشاگر حدود دو میلیارد و ۶۰۵ میلیون تومان فروش داشته است.
فیلم پرمخاطب بعدی «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی فر است که ۶۱، ۵۰۲ تماشاگر داشته و اندکی بیش از دو میلیارد تومان بلیت فروخته است.
سومین فیلم پرمخاطب اکران نوروزی «شادروان» حسین نمازی است که با بیش از ۳۴ هزار نفر تماشاگر حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.
«مرد بازنده» به کارگردانی محمدحسین مهدویان دیگر فیلم پرتماشاگر جدول نوروزی است که تا حالا پذیرای ۲۱، ۸۵۲ نفر بوده و حدود ۹۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.
«روز صفر» سعید ملکان هم با بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر تماشاگر فعلا ۷۲۲ میلیون تومان بلیت فروشی کرده است.
اما از بین دو فیلم دیگر اکران نوروزی، هیچ کدام حتی پنج هزار نفر تماشاگر هم نداشته اند و فیلم کودک و نوجوان «گل به خودی» به کارگردانی احمد تجری با ۳، ۵۶۱ نفر تماشاگر ۱۲۲ میلیون تومان فروش داشته است.
«قدغن» هم به کارگردانی مجید مافی که در اکران نوروزی سال قبل فیلم «تکخال» را روی پرده داشت، فعلا فقط ۲، ۸۴۴ بلیت فروخته و رقم فروش آن هم ۹۲ میلیون و ۵۴۱ تومان است.
نگاهی اجمالی به آمار فروش فیلم ها نشان میدهد که آثار کمدی - همانطور که پیش بینی می شد - در این نوبت اکران نیز از استقبال بیشتری برخوردار شده اند و پس از آن، نام کارگردان و لیست بازیگران عوامل موثری در جذب مخاطب هستند، اما از این ها مهم تر تبلیغات تلویزیونی است که بهترین مصداق این مسئله فیلم «موقعیت مهدی» - محصول صدا و سیما و اثری از سینمای دفاع مقدس - است که بعنوان تنها فیلم نوروزی "بیشترین" فرصت تبلیغات را در تلویزیون دارد.
در ایام گذشته برخی صاحبان فیلم های اکران نوروزی نسبت به پخش نشدن تیزرهای تهیه شده برای تلویزیون اعتراض کردند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب